Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Sorucu

BOT
Bayi
Katılım
Ocak 16, 2023
Mesajlar
58
İnternetten satın aldığım Samsung buzdolabı hasarlı çıktı. Ürünü iade etmek için Hepsiburada / Trendyol / N11'den iade kodu oluşturdum. Satın aldığım firma benimle iletişime geçerek, iadeyi kabul etmeyeceklerini bildirdiler. Ne yapmalıyım?
 
En iyi cevap
İnternet siteleri aracılığı ile gerçekleştirilen satışlarda, ürünün size teslim edildiğini teyit etmek amacıyla, Hepsiburada - Trendyol ve N11 gibi pazaryeri firmaları, tedarikçilerin ürünü Lojistik firma ile kargolamasını zorunlu kılmaktadır. Ürünün tedarikçiden alındığı andan itibaren adresinize (kata) teslim edildiği sürece kadar defalarca kez el değiştirdiği ön görmesi zor olmayan bir durumdur. Bu süreç içerisinde, buzdolabı gibi hem hacim açısından büyük hem de ağırlık sebebiyle taşınması zor olan cihazlarda sıklıkla hasar oluşabilmektedir.

Her e-ticaret satın alımında olduğu gibi, buzdolabını teslim almadan önce ambalajında herhangi bir taşıma hasarı olmadığını teyit etmeniz gerekmekte idi. Yetkili...

Samsung

Yönetici
Yönetici
Katılım
Ocak 13, 2023
Mesajlar
164
Web sitesi
İnternet siteleri aracılığı ile gerçekleştirilen satışlarda, ürünün size teslim edildiğini teyit etmek amacıyla, Hepsiburada - Trendyol ve N11 gibi pazaryeri firmaları, tedarikçilerin ürünü Lojistik firma ile kargolamasını zorunlu kılmaktadır. Ürünün tedarikçiden alındığı andan itibaren adresinize (kata) teslim edildiği sürece kadar defalarca kez el değiştirdiği ön görmesi zor olmayan bir durumdur. Bu süreç içerisinde, buzdolabı gibi hem hacim açısından büyük hem de ağırlık sebebiyle taşınması zor olan cihazlarda sıklıkla hasar oluşabilmektedir.

Her e-ticaret satın alımında olduğu gibi, buzdolabını teslim almadan önce ambalajında herhangi bir taşıma hasarı olmadığını teyit etmeniz gerekmekte idi. Yetkili servis tarafından, ambalajında hasar yok ancak ürün hasarlı şeklinde rapor tutuldu ise, parça değişimi veya komple ürün değişimi Samsung Türkiye tarafından gerçekleştirilir. Ancak, yetkili servis ürün ambalajında hasar olduğuna dair bir rapor tuttu ve siz bu evrağı imzaladıysanız, ürünün teslimat süreci ile yetkili servisin adresinize geldiği süre arasında sizin hasarlandırdığınız değerlendirilerek iadeyi reddedeceğini bildiriyor olabilirler.

Kargo taşıma ücretlerine çok ciddi oranda defalarca kez zam geldiği 2022 yılından sonra, Ocak 2023 yılında da tekrar taşıma bedelleri zamlanmıştır. Ürünün iade talebiyle tedarikçiye geri gönderimi esnasında ekstra hasar alması oldukça muhtemeldir. Üstelik geri dönüş ve iade reddi sebebiyle size tekrar gönderilmesi süreçlerine, ilk gönderim süreci de eklenecek olursa; ürün toplam 3 kez taşınmış ve 3 farklı taşıma bedeli tedarikçiye yansıtılmış olacaktır. Bu bedelin kendilerine fatura edilmemesi için, bir çok e-pazaryerinde satış gerçekleştiren firma müşteri taleplerini sürat ile takip etmektedir.

Gelelim neler yapılabileceğine;

Tedarikçinin iade talebinizi sulh içerisinde kabul etmeyeceğini belirtmiş olduğunu değerlendirecek olursak, hem zaman kaybından kurtulmak hem de ürünün daha fazla hasarlanmasına mani olmak için ivedilikle Tüketici Hakem Heyetine (THH) başvurmanız önerilir. Böylelikle, THH 'nin müşteriyi hatalı bulması durumunda ürünün ekstra hasarlanma riskinden kurtulmuş olursunuz.

Bu gibi durumlarda, tedarikçiden hasarlı parçanın değişimi için yetkili servis tarafından belirtilen parça ve işçilik bedelini talep etmeniz en mantıklı çözüm yollarından biridir. Bir çok tedarikçi tamir bedelinin karşılanma riskini göze alarak ürün satışı gerçekleştirmekte, sorunlu teslimat durumlarında bu bedeli ödemektedir.

Kapak gibi sıklıkla hasarlanan buzdolaplarında, hasarlı parça değişimi ürün garantisine karşın sorun teşkil etmemektedir.
 
En iyi cevap